
Ny IKT-løsning for fastlegeordningen
Mandag 6. juni kommer en ny nasjonal IKT-løsning for fastlegeordningen med mulighet for å legge inn delelister og bedre informasjon om fastlegen og fastlegekontoret. I forbindelse med overgang til ny løsning vil det blant annet ikke være mulig å bytte fastlege mellom 1. og 6.juni.
Mandag 6. juni kommer en ny nasjonal IKT-løsning for fastlegeordningen med mulighet for å legge inn delelister og bedre informasjon om fastlegen og fastlegekontoret. I forbindelse med overgang til ny løsning vil det blant annet ikke være mulig å bytte fastlege mellom 1. og 6.juni.
Nærmere informasjon finner du på Helsedirektoratets nettsider.
Vi ønsker å minne om at Infodoc Plenario versjon 2016.1 inneholder støtte for siste versjon av fastlegelisten fra Nav/Helfo. For å ta dette i bruk må fastlegen inn i Systemvedlikehold og starte fastlegeliste-abonnementet på nytt. Det vil da normalt ta noen dager før Helfo har registrert dette og sender i det nye formatet.
Den nye fastlegelisten leses inn i Infodoc Plenario ved mottak. Dette krever ingen manuell jobb slik som tidligere. Legen får en intern e-post om endringer inklusiv avgangsårsaker, og personer merket med avgangsårsak død vil automatisk bli utskrevet (gjort inaktiv) i Plenario.